ZIJM BEDRIJFSWAGENS - UW BELANG IS ONS BELANG - KWALITEIT DAAR DRAAIT HET OM

Welkom bij

Lees verder

Volkswagen Amarok wint International Pick-up Award 2018

  • Prestigieuze Pick-up Award van de International Van of the Year-jury
  • Overtuigend: V6-motoren, ruimste interieur in zijn segment, comfortabele stoelen
  • Werkpaard altijd in zijn element: perfecte on- en offroad-eigenschappen

De Volkswagen Amarok is door de International Van of the Year-jury onderscheiden met de ‘International Pick-up Award 2018’. De nieuwe generatie Amarok overtuigde met zijn krachtige V6-motoren, het ruime interieur en de comfortabele stoelen. De Amarok is de eerste pick-up die deze award voor de tweede maal wint.

Eckhard Scholz, CEO van Volkswagen Bedrijfswagens: “Wij zijn dankbaar voor en vereerd met de International Pick-up Award 2018. Bij de ontwikkeling van de Amarok hebben wij wederom goed geluisterd naar onze klanten. Daarom is de nieuwste generatie krachtiger, nog beter in het terrein en biedt hij nog meer luxe en comfort.”

Eersteklas werkpaard

Read more

I.D. Buzz – de iconische VW-bus in een nieuw, elektrisch, jasje

De kritieken waren al goed na de presentatie van het concept van de I.D. Buzz op de autoshows van Detroit en Genève. Fans van de T-serie, de transporter van Volkswagen, kunnen inmiddels hun geluk niet op want het hoge woord is eruit.

De Duitse autogigant maakte namelijk iets meer dan een maand geleden bekend dat het iconische Volkswagen-busje opnieuw in productie wordt genomen. Let wel: een compleet gerestylede en elektrische versie. Read more

Businessclass zitten in de beste autostoel

Zou u vrijwillig een hele dag op een houten keukenstoel gaan zitten? Of uw rug urenlang pijnigen op een stalen bureaustoel? Vermoedelijk niet. Toch zijn autostoelen niet de eerste prioriteit bij het kopen van de ideale bedrijfswagen.

Zou u vrijwillig een hele dag op een houten keukenstoel gaan zitten? Of uw rug urenlang pijnigen op een stalen bureaustoel? Vermoedelijk niet. Toch zijn autostoelen niet de eerste prioriteit bij het kopen van de ideale bedrijfswagen. Slechte stoelen zorgen voor lichamelijke klachten en irritatie tijdens het rijden. Volkswagen Bedrijfswagens besteedt veel tijd aan het ontwikkelen van ergonomische autostoelen waarbij zelfs verstokte veelrijders fris en fruitig op de plaats van bestemming aankomen.

Waarom een ergonomische autozetel?

Het nut van ergonomische autostoelen werd niet zo lang geleden nog nauwelijks ingezien. Een bedrijfswagen kopen werd voornamelijk met de calculator in de hand gedaan. Of men er ook fatsoenlijk in kon zitten, deed maar weinig ter zake. Dat leverde autostoelen op waarvan u als bestuurder  rugklachten kreeg door er alleen al naar te kijken. Een autostoel en rugpijn gingen helaas hand in hand.

Eigenlijk onbegrijpelijk aangezien de bedrijfswagen tegenwoordig een mobiel kantoor, opbergruimte en kantine in één is waarin u soms uren achtereen doorbrengt. Terwijl op kantoor al veel aandacht werd besteed aan de werkomgeving en ergonomie – om (rug)klachten en ziekmeldingen te voorkomen – bleef dat bij veel autofabrikanten een ondergeschoven kindje.

Een passende chauffeursstoel voor iedereen

Voor Volkswagen Bedrijfswagens is de ergonomie van het interieur en de autostoel al decennialang een van onze speerpunten. We doen ons uiterste best om een ‘gemiddelde stoel’ te ontwikkelen waarin elke Europeaan lekker zit. Dat is niet zo eenvoudig, want de chauffeursstoel moet comfort bieden aan kleinere chauffeurs, maar ook aan gebruikers van bovenmatige lengte of gewicht. Wij Nederlanders steken niet zelden letterlijk boven de standaardmaten uit. Onderzoek leert dat mannen en vrouwen in ons land respectievelijk 3% en 2% groter zijn dan de doorsnee Europeaan. Bovendien zijn wij door de jaren heen uitgedijd en zwaarder geworden.

De juiste zithouding in uw auto

Dankzij de inspanningen van Volkswagen rijden onze bedrijfswagens even comfortabel als een Volkswagen Passat, maar dan een stuk groter. Volkswagen biedt een autostoel voor ieder lijf en budget. Nieuw is de optionele elektrisch verstelbare ergoComfort-stoel, die zowel voor de bestuurder als de voorpassagier verkrijgbaar is. Zo wordt de ‘gemiddelde autostoel’, de beste autostoel.

Ergonomisch en comfortabel

De ergonomische autostoel die beschikbaar is voor de Amarok en de nieuwe Crafter wordt aangeraden door de Aktion Gesunder Rücken e.V., een onafhankelijke organisatie van doctoren en therapeuten die de rug als specialisme hebben. Waar het eerder vaak alleen mogelijk was om de leuning naar wens in te stellen en de stoel te verschuiven, zijn er nu veel meer opties. Zo is de geveerde ergoComfort-stoel 14-voudig instelbaar en op basis van individuele afmetingen af te stellen. Ook de zithoogte, lengtepositie, breedte van de lendensteunen en de hoek van de rugleuning en zitting zijn aan te passen.

Extra’s maken de beste autostoel

Nog wat andere specificaties: de stoel heeft twee armleuningen (bij de Crafter), de diepte is instelbaar en stoelverwarming en leer zijn voor ieder model optioneel beschikbaar. Daarnaast heeft Volkswagen op de Crafter ook de ergoActive- stoel mét massagefunctie. In deze businessclass ergonomische autozetel zit u dus altijd ontspannen achter het stuur.

Nooit meer rugpijn in uw bedrijfsauto

Dat een autostoel gelijk staat aan rugpijn is definitief verleden tijd. Met de comfortabele autostoelen van een Volkswagen Bedrijfswagens is het bijna jammer dat u de plaats van bestemming al hebt bereikt.

Neuer 2017 VW  E Crafter
Neuer 2017 VW E Crafter

Volkswagen E Crafter vanaf 2018 op de markt

Tijdens de Volkwagen Truck and Bus Innovatiedag in Hamburg liet Volkswagen meer los over de nieuwe E-Crafter en introduceerde de E-Delivery, een kleine truck uit Brazilië met een laadvermogen van vier tot 6,7 ton.

Crafter

Dat er een elektrisch aangedreven versie zou komen van de VW Crafter toonde de fabriek al vorig jaar op de IAA. Het ging toen nog echt om een prototype. Inmiddels is de ontwikkeling zover dat de fabriek al validatieproeven doet bij enkele grote vervoerders in Duitsland. Naar verwachting midden volgend jaar moet de auto werkelijk te koop zijn maar over de prijs is nog niets bekend.

Wel konden we meer van de techniek bekijken. Het voertuig gaat voorlopig uitsluitend als gesloten midsize bestelwagen in L3-H3 geleverd worden en krijgt een elektromotor van 100kW ofwel 136 pk. Het voertuig gaat 2.500 kilo wegen en heeft dan dankzij de verruiming op dit gebied een netto laadvermogen van 1.000 tot 1.750 kilo afhankelijk van de uitvoering. Daarmee blijft het voertuig binnen de 4.250 kilo en mag dus (voorlopig) op rijbewijs B bestuurd worden.

Over actieradius is er echter minder goed nieuws. In de eerste berichten sprak Volkswagen optimistisch van 200 kilometer, later te verruimen naar zelfs 400 kilometer. Inmiddels is dat teruggeschroefd naar een wat magere 160 kilometer volgens de New European Driving Cycle-norm (NEDC). Helaas is er niets nieuws aan deze norm die uitgaat van een voorzichtige rijstijl onder normale weersomstandigheden bij klassieke brandstofvoertuigen. Zeker bij EV’s geeft dat geen goed beeld van het werkelijk verbruik omdat met name kou de capaciteit van de accu’s behoorlijk kan beïnvloeden. Dat betekent dat de nieuwe e-Crafter op een koude winterdag zomaar nog eens een 50 kilometer zou kunnen inleveren. En dat is noch hoopgevend noch erg innovatief te noemen.

Wel innovatief is het laadsysteem van het 43 kW sterke accupakket. Dat kan in acht uur met 7,2 kW wisselstroom (400V) of tot 80 procent in 45 minuten met 40 kW gelijkstroom. De auto heeft daarvoor een dubbel contact op de plaats waarbij de gewone Crafters de vulopening voor de brandstof zit. Verder viel op dat VW de elektromotor met vloeistof koelt. Hij heeft dus gewoon een radiator. Dat zou ook kansen bieden voor een ander veel gehoord euvel bij elektrisch aangedreven bedrijfsvoertuigen: de geringe capaciteit van de interieurverwarming. Het getoonde model had overigens wel een airco. Dat is fijn voor bestuurder maar in de praktijk tamelijk beperkend voor de actieradius.

Iets verder weg rond 2020 maar daarom wellicht interessanter want met nog ruim twee jaar ontwikkeling voor de boeg, is de bouw door VW do Brasil van een elektrische versie van hun Delivery. Dat is de opvolger van de onverwoestbare VW LT die als chassis cabine nog jarenlang in Brazilië gebouwd werd. De E-versie daarvan is nu als concept vehicle verschenen en is de eerste CEV die in Brazilië ontwikkeld en gebouwd gaat worden. Dit voertuig is ook een chassis cabine wat ruime opbouwmogelijkheden biedt. Weliswaar zal hij in Europa, als hij tenminste naar Europa komt, alleen met een C1 rijbewijs bestuurd mogen worden maar hij biedt wel laadvermogens tussen 4 en 6,7 ton en heeft daarmee dankzij zijn compacte afmetingen goede papieren.

Het grappige is dat tijdens de presentatie gesproken werd van een 190 pk motor maar op het specsheet bij het daadwerkelijke voertuig buiten, slecht 80 kW of te wel 109 pk vermeld werd. De Brazilianen zijn wel bij de tijd met hun Li-on LiFePO4 accu’s die de nieuwste generatie vertegenwoordigen. Ook hier zou de actieradius 200 kilometer moeten zijn maar nog niet duidelijk is of dat in de Brazilaanse zon of in de Noord Duitse druilregen zal zijn.

Wel bekend is dat de auto de remenergie in drie standen kan terugvoeren naar de accu’s en dat hij in slechts drie uur weer opgeladen kan worden of tot 30 procent in 15 slechts minuten. De validatieproeven beginnen volgend jaar. In 2020 zou de auto productierijp moeten zijn.

 

Bron (niet bevestigd): bestelauto. nl

Wist je dat er Volkswagen racevrachtwagens bestaan?

Laten we beginnen bij het begin: Volkswagen maakt vrachtwagens. Schokkend, niet? En dan hebben we het niet over de MAN-trucks. Volkswagen Caminhões e Ônibus (of: Volkswagen Vrachtwagens en Bussen in het Portugees) maakt VW-vrachtwagens voor Brazilië, Mexico, Nigeria en Zuid-Afrika.

Ze hebben bijvoorbeeld de Volkswagen Constellation die lijkt op een platgeslagen Crafter. Goed, lekker boeiend. Maar ze raceten met dat ding in de Fórmula Truck; een Braziliaans kampioenschap voor vrachtwagens. Nu zijn racevrachtwagens sowieso extreem cool, maar de racer van Volkswagen is misschien wel de coolste aller tijden. Helaas werd het laatste seizoen in 2016 gereden. De organisatie probeert nu voor 2018 de raceklasse opnieuw op te tuigen.

HOE SNEL IS ZO’N RACETRUCK?

De specificaties van de Volkswagen Constellation-racer zijn schaars. Er ligt een Cummins-diesel in. Vermoedelijk de krachtigste versie met 217 pk en 888 Nm koppel. Om het gebrek aan informatie goed te maken, hebben we een crashcompilatie toegevoegd. Om even aan te tonen hoe koel vrachtwagenracen is.

CRASHCOMPILATIE TRUCK RACING

bron: topgear.nl

Marco Bulters, uw Volkswagen Bedrijfswagen adviseur.

Kom in contact met ons!